Avui com ahir, l'esquerra, a la recerca eterna de la justícia social, ha de tenir una sòlida base moral que entengui que un món sostingut en el patiment dels no ningú i en la lluita de l'últim contra el penúltim és un món intencionadament mal fet, fruit de moltes derrotes, en què res és casual. Si la història ens parla d'una realitat de lliures i d'esclaus, d'opressors i d'oprimits, d'antagonismes eterns, hem de dir, sense vergonya, que la històr...